H&M to popularna sieć sklepów odzieżowych, która oferuje szeroką gamę ubrań dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Aby zapewnić swoim klientom różnorodność produktów w atrakcyjnych cenach, H&M współpracuje z wieloma producentami na całym świecie. Wśród tych producentów znajdują się zarówno duże firmy produkcyjne jak i mniejsze atelie krawieckie.

Współpracujący projektanci H&M

H&M to jedna z największych sieci odzieżowych na świecie, oferująca swoim klientom modę dla każdego. Wysoka jakość ubrań w połączeniu z przystępnymi cenami sprawiają, że H&M jest bardzo popularne nie tylko w Europie, ale także na całym świecie.

Jednym ze sposobów na utrzymanie takiej pozycji rynkowej przez H&M jest współpraca z projektantami mody. Od wielu lat firma ta nawiązuje kontakty i zawiera umowy o współpracy z wybitnymi artystami i twórcami mody.

Współpracujący projektanci mają okazję zaprojektować specjalną kolekcję dla H&M – tzw. „designer collaborations”. Co ciekawe, te kolekcje sprzedają się bardzo dobrze i są często szybko wykupione przez klientów sklepów tej marki.

Ale kto dokładnie zajmuje się szyciem tych ubrań? Czy to pracownicy firmy czy może jakaś inna fabryka?

Okazuje się, że produkcja odbywa się za granicą – głównie w Azji (Chiny) oraz Bangladeszu. Tamtejsze fabryki produkujące modne kreacje podpisane nazwiskiem znanych designerów ściśle przestrzegają standardy pracy ustalone przez firmę-odzieżową partnera.

Warto jednak dodać kilka słów o tym jak dojdziemy do informacji dotyczących konkretnego projektanta. Wszystkie kolekcje tworzone przez współpracujących projektantów dostępne są w sprzedaży tylko określony czas, dlatego warto śledzić regularnie stronę internetową H&M oraz social media firmy.

Niektórzy z nas zapewne pytają się o powody takiej formy promocji i reklamy marki jaką jest „designer collaborations”. Takie projekty to doskonała forma budowania wizerunku marki, a także jej pozycjonowania na rynku jako niebanalnej i oryginalnej. Co więcej – pozwala to przeciętnemu konsumentowi zakupić ubrania autorstwa znanych designerów za dużo niższe ceny niż te zawarte w ich autorskich kolekcjach.

Współpraca między brandem odzieżowym a artystami mody może być korzystna dla obu stron umowy. Dla wielkiego producenta moda ekskluzywna stałaby się czymś naturalnym, co byłoby trudno osiągnąć bez pomocy ekspertów branży modowej; natomiast dla małych firm zajmujących sie kreacją designerskich strojów taka kooperacja była sposobnością do prezentacji swoich wytworzeń szerszej publice czy nawet wejściem na rynek masowy pod szyldem dużej marki światowego formatu jakim jest H&M.

Podsumowanie:
H&M udanie rozwija swój biznes dzięki szerokiego spektrum strategii marketingowych – jedną z nich są „designer collaborations”. Ta forma promocji umożliwia przeciętnemu konsumentowi zakupienie ubrań autorstwa znanych projektantów za dużo niższe ceny niż te zawarte w ich autorskich kolekcjach. Produkcja odbywa się poza Europą – głównie w Azji i Bangladeszu, gdzie fabryki produkujące modne kreacje podpisane nazwiskiem znanych designerów ściśle przestrzegają standardy pracy ustalone przez firmę-odzieżową partnera. Współpraca między markami a artystami mody może być korzystna dla obu stron umowy i jest doskonałą formą budowania wizerunku marki oraz jej pozycjonowania na rynku jako niebanalnej i oryginalnej.

Wezwanie do działania: Sprawdź ofertę Digitaldep – jednego z dostawców produkcji ubrań dla H&M!
Link tagu HTML : Digitaldep

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here