Audyt seo jest idealnym sposobem na to, aby sprawdzić, czy nasza witryna działa poprawnie pod względem pozycjonowania. Usługę taką możemy też zamówić niezobowiązująco i prosto co jest bardzo ważnym plusem. Dzięki temu możemy sprawdzić co poprawić na naszej witrynie i jak wyżej znaleźć się w wynikach wyszukiwania. Jest to szczególnie ważne, gdy prowadzimy biznes, a strona dostarcza nam pieniędzy. Audyt seo to też dobry pomysł dla blogerów czy osób prywatnych walczących o czytelników i chcących pozyskiwać ich właśnie z wyszukiwarki. Poniżej prezentujemy wszystkie przydatne informacje na temat audytu seo.

Audyt seo — czym jest?

Audyt seo to usługa wykonywana przez agencje marketingowe, agencje seo czy firmy z branży IT. Polega ona na sprawdzeniu naszej witryny pod względem pozycjonowania oraz prześwietleniu wszystkich tych elementów, które mają wpływ na naszą pozycję w wyszukiwarce Google. Efektem takiego audytu jest raport, który zawiera wszystkie czynności wykonane, spis elementów, które działają poprawnie, elementy, które należy poprawić oraz rekomendacje i wskazówki dotyczące rozwoju strony. Raport taki jest sporządzony prostym językiem i możemy udać się z nim np. do agencji marketingowej ze zleceniem wykonania konkretnych prac. Na rynku działa wiele firm audytujących i wykonujących audyty seo. Ich koszt rozpoczyna się od ok. kilkudziesięciu złotych, a może skończyć nawet na kilkuset złotych, jeśli strona jest duża lub wybraliśmy zaawansowane usługi. Im mniejsza strona internetowa i prostszy audyt, tym cena powinna być niższa. Audyt seo składa się z kilku części takich jak np. sprawdzenie optymalizacji witryny czy tekstów seo. Możemy zatem zamówić kompleksowy audyt lub sprawdzenie jedynie konkretnej części serwisu co jest bardzo komfortowym rozwiązaniem.

Co sprawdza się podczas audytu?

Pierwszym elementem, który jest sprawdzany podczas audytu, jest optymalizacja witryny. Pod tym kątem sprawdzą się tytuły strony, opisy czy metadane. Te wszystkie elementy wpływają na pozycję naszej strony w wyszukiwarce, a wiele osób nie docenia ich wagi. Audyt seo sprawdzi, czy wszystkie pola są odpowiednio wypełnione oraz, czy wykorzystany jest ich potencjał jak np. ustawienie odpowiedniego opisu strony w wyszukiwarce, który będzie widoczny dla użytkowników i będzie zawierał frazy kluczowe.

Kolejnym elementem, który jest sprawdzany podczas audytu — jest treść strony. To niezwykle istotny elementem. Audytorzy badają czy zawiera ona odpowiednie słowa kluczowe oraz, czy są one umieszczone w odpowiedniej częstotliwości. Tekst musi być również odpowiednio sformatowany, co również sprawdza algorytm Google oraz nie może być jednolitym blokiem tekstu. Audyt pozwoli ustalić jakie frazy należy dodawać lub na jakie części tekstów zwracać uwagę, aby strona była pozycjonowana np. pod wyszukiwanie głosowe.

Audyt seo to też sprawdzenie innych elementów strony, które na pierwszy rzut oka nie mają z pozycjonowaniem nic wspólnego. Do takich z pewnością będzie się zaliczać się szybkość ładowania strony, jej responsywność czy linkowanie wewnętrzne. Ostatni element to linki do innych naszych artykułów oraz podstron, które pozwalają lepiej indeksować naszą stronę i wyżej ją pozycjonować. Responsywność witryny czy szybkość jej ładowania pozwalają dostarczać informacje użytkownikom szybko i na wielu platformach, co również jest ważne dla Google przy określaniu naszej pozycji w wyszukiwarce.

Dlaczego warto wykonywać audyt seo?

Audyt seo warto wykonywać z wielu powodów. Pozycjonowanie to bardzo ważna kwestia a odpowiednie jego przeprowadzenie to priorytet. Jeśli poznamy stan naszej strony, będziemy mogli podjąć skuteczniejsze działania pozycjonujące. Wyższa pozycja w wyszukiwarce to następnie więcej klientów oraz czytelników i większe zyski z naszej witryny. Będąc wysoko w wynikach wyszukiwania, zdobywamy również uznanie wśród klientów czy czytelników, gdyż uważają oni, że jeśli Gogole poleca naszą stronę, to rzeczywiście jesteśmy wartościową marką. Wiedza na temat naszej witryny pozwoli również efektywniej wydawać pieniądze na pozycjonowanie i osiągać dobre wyniki małymi kosztami. Audyt seo nie niesie również ze sobą żadnych negatywnych konsekwencji ani nie daje powodu do obaw. Jest to jedynie sprawdzenie stanu naszej strony, a nie wprowadzanie jakichkolwiek zmian. Dzięki temu bez obawy możemy go przeprowadzić i z pewnością nie stracimy np. naszego obecnego miejsca w wyszukiwarce.

Dla kogo jest audyt seo?

Audyt seo to usługa dla wszystkich osób, niezależnie czy prowadzą mały prywatny blog, czy duży serwis sprzedażowy. Audyt dostarcza nam cennych informacji, które mogą się nam przydać niezależnie od tego, kim jesteśmy. Na rynku możemy również łatwo zamówić taką usługę zarówno jako firmy czy osoby prywatne, o co obawia się np. wielu małych blogerów. Audyt seo nie jest również drogim przedsięwzięciem, więc jeśli dysponujemy nawet skromnym budżetem, możemy pokusić się o jego wykonanie, co zaowocuje efektywniejszym wydaniem pozostałej kwoty na samo już pozycjonowanie. Audyt seo warto również wykonywać, jeśli jesteśmy osobami prywatnymi i rozpoczynamy swoją działalność biznesową. W ten sposób możemy znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania i sprawić, że nasz projekt będzie rozwijał się znacznie szybciej niż bez audytu.

Kiedy warto przeprowadzić audyt seo?

Audyt seo warto wykonywać w kilku wypadkach. Pierwszym z nich jest sprawdzenie witryny pod kątem pozycjonowania tuż po jej stworzeniu. W ten sposób możemy dowiedzieć się, jak działa nasza strona internetowa oraz czy zostały spełnione wszystkie założenia, a wykonanie jest prawidłowe. Audyt warto też wykonać, jeśli kupimy bloga czy serwis lub go przejmiemy, aby ustalić stan faktyczny witryny. Sprawdzenie serwisu jest też przydatne, jeśli wprowadzamy duże zmiany w serwisie, które mogą mieć wpływ na pozycjonowanie naszej strony internetowej. Kolejną sytuacją gdzie audyt seo będzie nam bardzo przydatny. Jest rozpoczęcie działań pozycjonujących. Jeśli chcemy rozpocząć optymalizację lub znacząco zwiększyć swoją pozycję w Google i wydać na ten cele wiele środków, warto przekonać się które elementy będzie najefektywniej poprawiać, aby uzyskać jak najlepsze rezultaty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here