Telewizyjne formaty promocyjne dość łatwo da się przenieść internetu, czego najlepszych przykładem są nowoczesne spoty reklamowe, które można wykorzystać w sklepie online. Dzięki nim produkt wzbudza jeszcze większe zainteresowanie, a klient ma okazję, by przekonać się, jak naprawdę wygląda i czy rzeczywiście warto się nim zainteresować.

Jednak po kolei – co to jest spot reklamowy? To przeważnie kilkudziesięciosekundowy materiał składających się z kilku ujęć ukazujących produkt (lub produkty) z każdej strony. Ze względu na sposób wykonania, w łatwy sposób można dobierać tło i konkretne efekty. Nic nie stoi na przeszkodzie również ku temu, aby w spocie umieścić wybrany utwór muzyczny lub lektora. Pod tym względem swoboda realizacji jest bardzo szeroka.

Co istotne, tego typu spoty bez większych problemów da się umieścić w sklepie, a także w poście na portalu społecznościowym, na forach dyskusyjnych, stronach tematycznych i wszędzie tam, gdzie ma szansę trafić do szerokiego grona odbiorców i potencjalnych klientów.

Jakie funkcje spełnia spot reklamowy?

To, czemu służyć będzie omawiane nagranie, w dużej mierze zależy od sposobu jego przygotowania, jak również dobranych elementów i miejsca publikacji. Najczęściej jednak spoty mają za zadanie:

  • przedstawić produkt z dobrej strony, tak aby wzbudził on zainteresowanie,
  • podkreślić najważniejsze elementy i zalety towaru,
  • przekazać kluczowe informacje na temat tego, jak on wygląda i z czego się składa,
  • potwierdzić informacje zawarte w opisach produktowych i w pozostałych materiałach promocyjnych.

Nie da się ukryć, że to właśnie obrazek najmocniej wpływa na wyobraźnię klienta. Suchy tekst nie oddaje zalet towaru. Nie jest ponadto w stanie w pełny sposób oddać jego wyglądu oraz sposobu działania. Wszystko to umożliwia film. A gdy zostanie odpowiednio wykonany, zagwarantuje odpowiedni efekt marketingowy.

Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia tego, ile kosztuje spot reklamowy. Cena jest uzależniona od kilku czynników. Pod uwagę trzeba wziąć między innymi dobrane tło, scenografię, rozdzielczość filmu, jego format, a także elementy dodatkowe w postaci utworu muzycznego lub lektora. Sprawia to, że warto współpracować z cenionymi firmami, które mogą pochwalić się wieloma pozytywnymi opiniami zadowolonych klientów. Gwarantują one bowiem nie tylko świetną realizację, ale też szczegółową wycenę, która pozwala lepiej zaplanować przyszłe wydatki na promocję. Jak więc widać, korzyści jest mnóstwo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here