Pozycjonowanie to bardzo często pojawiające się wyraźnie. Wiele osób kojarzy go z zaawansowanymi mechanizmami Google i pozycją w wynikach wyszukiwania. Równie wiele osób nie pozycjonuje swojej witryny świadomie i nie działa, aby była ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. W dalszej części przedstawiamy jednak krótki poradnik o pozycjonowaniu, odpowiadamy na pytania — czym ono tak właściwie jest, dlaczego powinno pozycjonować naszą witrynę oraz dlaczego warto to robić. Prezentujemy też różne sposoby pozycjonowania, które wpłyną na naszą wysoką pozycję w Google. Podpowiadamy również co mamy zrobić, jeśli nie potrafimy samodzielnie pozycjonować witryny, a chcemy, aby była ona wysoko w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie — co to takiego?

Pozycjonowanie to różne działania, które wykonujemy na naszej witrynie i poza nią, aby wyszukiwarka Google umieszcza ją wyżej w wynikach wyszukiwania – gdy dana osoba będzie szukała informacji na dany temat. Jeśli nasza strona jest odpowiednio przystosowana, Google ocenia ją lepiej i nagradza wyższą pozycją w wyszukiwarce. Gdy osoba wyszukuje informacje, Google ocenia różne strony pod kątem ilości słów kluczowych na naszej stronie czy ilość linków zewnętrznych na innych witrynach polecających nasz serwis. Jeśli zadbamy odpowiednio o te wszystkie elementy, będziemy wyświetlani nad innymi stronami, gdyż Google uzna naszą witrynę za atrakcyjną. Istnieje kilka elementów, które mają wpływ na pozycjonowanie. Pozycjonować możemy również swoje małe prywatne strony czy blogi jako osoby prywatne samodzielnie lub zlecając prace agencjom marketingowym, a sama wielkość strony czy jej prywatny charakter nie są przeszkodą. Niepozycjonując naszej witryny, pozostawiamy wszystko przypadkowi, nie wykorzystujemy wszystkich możliwości witryny do pokazania się w sieci, a Google ocenia naszą stronę gorzej niż inne zoptymalizowane witryny.

Dlaczego pozycjonowanie jest takie ważne?

Pozycjonowanie, czyli dbanie o jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google jest bardzo ważne z kilku względów. Pierwszy z nich to możliwość pozyskiwania większej ilości klientów do naszego sklepu internetowego czy czytelników na bloga. Im wyżej się znajdujemy się w hierarchii Goole, tym więcej osób wchodzi na naszą stronę. Według różnych badań pierwsze trzy wyniki mogą zbierać nawet więcej niż 50% całego ruchu. Wyniki na pozycjach 4-10 są odwiedzane dużo rzadziej a witryny na kolejnych stronach prawie wcale. Im wyżej zatem jesteśmy, tym więcej możemy zarobić lub tym szybciej rozwijać nasz projekt czy bloga. Bycie wysoko w hierarchii zaowocuje również większym zaufaniem do marki. Wiele osób uważa, że jeśli Google poleca daną witrynę, to rzeczywiście jest ona wartościowa i rzetelna.

Teksty seo

Pierwszym i jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania są teksty seo. To teksty, które oprócz swojej wartości tematycznej dla czytelników posiadają również specjalne frazy i słowa kluczowe. Są to wyrażenia lub zdania typowe dla danej kategorii tematycznej. Jeśli Google zauważy wiele takich słów na naszej witrynie, uzna, że jest ona przydatna i wyświetli ją wysoko w wynikach wyszukiwania — np. nad witrynami które mają małą ilość słów kluczowych. Teksty seo nie powinny mieć również więcej niż 1-2 słowa kluczowe na 1000 znaków, muszą być sformatowane oraz dłuższe niż kilkaset znaków. Teksty takie możemy napisać samodzielnie i umieszczać na mnie popularnych podstronach lub umieszczać odpowiednie słowa kluczowe w naszych głównych tekstach. Teksty takie możemy zlecać do napisania copywriterom.

Optymalizacja witryny

Ważnym elementem pozycjonowania jest też optymalizacja samej witryny. Odbywa się ona poprzez nadanie np. odpowiednich tytułów oraz opisów stronom, które będą widoczne w wyszukiwarce. Oprócz wartości dla czytelników i poinformowania ich, o czym jest strona, warto używać w takich opisach odpowiednich słów kluczowych. Możemy też zadbać o szybkość działania strony lub o to, aby była ona responsywna (dostosowana do urządzeń mobilnych). Google kładzie coraz większy nacisk, aby dane były dostarczane szybko i komfortowo na wielu platformach. Dobrym pomysłem jest również linkowanie wewnętrzne, czyli dodawanie linków do innych części naszego serwisu.

Link Building

Bardzo ważnym czynnikiem, który wpływa na pozycjonowanie, jest linkowanie, czyli link building. To umieszczenie linków do naszej witryny w internecie na innych stronach, forach czy blogach. Google widząc, że wiele stron posiada takie odnośniki do naszej strony i ją poleca, uznaje, że jest wartościowa. Linki możemy umieszczać sami np. na forach wraz z opisami czy zniechęceniem do wejścia na nią. Możemy też wykupić usługę linkowania gdzie agencje marketingowe czy freelancerzy w cenie od kilkudziesięciu groszy za jeden link będą za nas wykonywali linkowanie.

Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe i lokalne

Wartymi uwagi odmianami pozycjonowania ogólnego są pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe i pozycjonowanie lokalne. Pierwszy typ sprawia, że nasza witryna jest umieszczona wysoko w wynikach wyszukiwania, jeśli pytanie zadaje osoba głosowo poprzez mikrofon. Wyszukiwanie działa wtedy w nieco inny sposób a Google szuka stron również pod innym kątem, spełniające nieco inne warunki. W takim wypadku warto mieć stronę responsywną czy long taile w tekstach seo, czyli długie ogony odzwierciedlające całe zadanie głosowo pytania nie tylko daną pojedynczą frazę. Pozycjonowanie lokalne to z kolei bycie wysoko w wynikach Google, jeśli wyszukiwana jest usługa w danym mieście lub z danego miasta przez użytkownika mieszkającego w nim. W takiej opcji możemy dodać się na mapach Google jako pinezka, używać w tekstach seo fraz kluczowych z nazwą miasta czy prowadzić linkowanie z for lokalnych. Oba typy pozycjonowania możemy również zamówić np. w agencjach marketingowych.

Chce pozycjonować witrynę, ale nie potrafię? Co mam zrobić?

Wiele osób chce odpowiednio zoptymalizować i pozycjonować swoją stronę internetową, ale nie potrafi lub nie wie jak tego dokonać. W takim wypadku mamy kilka możliwości. Pierwsza z nich jest udanie się do agencji marketingowej, jeśli dysponujemy odpowiednim budżetem. W cenie kilkuset złotych będziemy mogli zamówić optymalizację witryny oraz działania typu link building czy wykonywanie tekstów seo. Nieco tańszą alternatywą są freelancerzy, którzy świadczą również podobne usługi, ale w niższych cenach. Wykupienie pozycjonowania i jego zamówienie nie jest trudne i nie musimy znać się na pozycjonowaniu, aby zwiększyć swoją pozycję w wyszukiwarce Google.

WSKAZÓWKA! Przed rozpoczęciem pozycjonowania warto wykonać audyt seo strony.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here