Emoji i Event marketing to dwa bardzo oryginalne i ciekawe formy marketingu, które możemy wykorzystać do promocji swojej marki. Choć nie posłużą jako podstawowe strategie, to mogą idealnie uzupełniać prowadzone dotychczas działania. Obie metody cechują się skutecznością, niskimi kosztami i efektywnością działań. Obecnie zyskują regularnie na popularności i są coraz częściej wykorzystywane przez małe firmy czy osoby prywatne. Czym zatem jest Event Marketing i Emoji marketing? Jakie są ich plusy i korzyści? Czy i kiedy warto je wykorzystywać do swoich działań marketingowych? Odpowiedzi na te pytania, przydatne wskazówki i porady prezentujemy w dalszej części.

Czym jest Emoji Marketing?

Emoji marketing to marketing wykorzystujący emotikony, których używamy we wiadomościach sms lub na czacie. Emoji marketing zyskuje stale na popularności, ale w dalszym ciągu jest traktowany z rezerwą. Emotikony znane są praktycznie od początku istnienia internetu. Emoji Marketing może być zatem pewnego rodzaju zaskoczeniem, ale naukowcy dopiero teraz potwierdzili skuteczność “emotek” w procesie reklamowym. O skuteczności tego typu marketingu może jednak świadczyć fakt, że obecnie największe marki np. samochodowe używają emotikonów w marketingu i planują rozszerzyć te działania. Emotikony są wedle tej taktyki umieszczane w reklamach video, tekstowych czy graficznych. Fenomenem i źródłem skuteczności Emoji Marketingu jest odkryty przez naukowców fakt, iż emotikony — graficzne obrazy wzbudzają w odbiorcy takie same emocje jak ludzka, żywa twarz. Jest to idealny sposób, aby wywoływać u osób oglądających reklamy konkretne odczucia. Stosując odpowiednie emotikony, jesteśmy w stanie wzbudzić radość, zaufanie czy niepewność. Emocje takie jest łatwo obudzić w odbiorcach a możliwość precyzyjnego doboru “emotek” daje wiele możliwości.

Emoji marketing może zatem znacznie łatwiej i skuteczniej wzbudzać zaufanie i powodować, że reklamę będziemy odbierać pozytywnie. Wszystkie osoby, które zajmują się projektowaniem reklam doskonale wiedzą, że osiągnięcie takiego wyniku nie jest proste. Jeśli chcemy zatem spowodować konkretne zachowanie u odbiorców, mamy duży wpływ i szanse na to, aby je uzyskać.

Czym jest Event Marketing?

Event marketing to marketing opierający się na realizowaniu eventów, spotkań i wydarzeń publicznych, podczas których reklamować będziemy swoją markę. Działania takie mogą mieć postać małych spotkań z czytelnikami, jeśli sprzedajemy książkę, degustacji w miejscach publicznych własnych wyrobów czy prezentacji/wystaw połączonych np. z konkursami. Gdy posiadamy nieco większy budżet, możemy zrealizować np. weekendowego grilla czy kulig dla lokalnej społeczności. Największe firmy organizują pokazy filmowe “pod chmurką” czy spotkania tematyczne pod namiotami. Jeśli interesują nas intensywne działania eventowe, możemy też zostać np. sponsorem lub współorganizatorem takiego dużego eventu. Bardzo dobrym posunięciem jest również zadbanie o dzieci i najmłodszych. Ich rodzice z pewnością pozytywnie ocenią naszą markę, jeśli dziecko otrzyma balon, figurkę do zabawy czy odznakę a w czasie eventu będzie mogło pobawić się np. piłką.

Event marketing — korzyści

Korzyści płynące z Event Marketingu jest bardzo dużo i warto z nich czerpać. Pierwsza z nich to budowanie profesjonalnego wizerunku firmy. Jeśli nasza marka zorganizuje profesjonalny poczęstunek w miejscu publicznym lub lokalne spotkanie – odbiorcy uznają naszą firmę za równie rzetelną i profesjonalną. Wizerunek taki możemy budować przez wiele lat reklamami czy innymi działaniami, ale zorganizowanie eventu przyniesie bardzo dobre i szybkie rezultaty. Event Marketing pozwala również pozyskiwać klientów zarówno w trakcie trwania eventu, jak i po jego zakończeniu. Nawet gdy klienci nie zdecydują się na zakup produktów od razu, po pewnym czasie mając do wyboru kilka firm, wybiorą właśnie naszą. Będzie ona kojarzyła im się z miłymi wspomnieniami i np. darmowym grillem. Event marketing jest też korzystny pod względem budowania zasięgu marki i zdobywania nowych odbiorców. Wiele osób powie swoim znajomym kto i jaki event zorganizował, co przyczyni się do tego, że wiele osób dowie się naszym istnieniu.

Czy i dlaczego warto używać nietypowych form marketingu?

Używanie nietypowych form marketingu jest bardzo opłacalne i zdecydowanie warto z nich korzystać. Pierwszym “za” jest niski koszt wdrożenia zarówno Emoji Marketingu, jak i Event Marketingu. Dzięki temu, nawet gdy rozwijamy dopiero biznes lub nie dysponujemy dużymi środkami na kampanię reklamową, możemy skutecznie działać reklamowo. Oba typy marketingowe nie wymagają dużych budżetów. Emoji marketing wdrożyć można nawet bez opłacania dodatkowych środków na stworzenie prostego eventu to koszt kilkudziesięciu — kilkuset złotych. Finanse są istotną sprawą, dlatego warto zaoszczędzić i wybrać taki sposób niż np. drogą reklamę na banerach czy billboardach.

Oba typy marketingu idealnie również nadają się jako uzupełnienie i wzbogacenie tradycyjnych form reklamowych. Nie niosą ze sobą negatywnych skutków, a my możemy w praktyce sprawdzić, jak spisują się oba typy reklamy w naszej branży. Jeśli któryś z nich będzie przynosił ponadprzeciętne wyniki, możemy zwiększyć jego udział w ogólnych działaniach marketingowych.

Jednym z największych plusów takiego stylu reklam jest również możliwość skorzystania z nich, niezależnie od tego, jak duży biznes prowadzimy. Zarówno największe światowe marki, jak i firmy czy osoby prywatne mogą zorganizować event oraz odpowiednio dostosować swoją reklamę. Jeśli zatem szukamy oryginalnych sposobów reklamowania się, warto sprawdzić Emoji Marketing i Event marketing. Jeśli nie chcemy samodzielnie wdrażać tych strategii marketingowych, możemy również skorzystać z pomocy agencji reklamowej. Wykona ona za nas całą pracę, a my będziemy mogli cieszyć się tylko pozytywnymi skutkami takich działań.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here