Chcesz wypromować nowy biznes lub ożywić stary? Rozwiązaniem może być reklama outdoorowa. Z jej pomocą można dotrzeć do ogromnej grupy potencjalnych klientów. Reklama zewnętrzna to wszystkie reklamy, które widzimy każdego dnia na ulicy. Szyldy sklepowe, przydrożne billboardy i ogromne plakaty na elewacjach budynków oraz reklamy na witrynach sklepowych – to wszystko możemy zaliczyć do reklam zewnętrznych. Reklama outdoorowa to nieodłączny element każdego dużego miasta. Jakie są jej zalety?

Cena i zalety reklamy zewnętrznej

Ile kosztuje reklama zewnętrzna? Dokładna cena zależy od wielu zmiennych, jednak trzeba otwarcie przyznać, że reklama zewnętrzna to jedna z najtańszych na rynku reklamowym. Umieszczenie banneru lub lightboxa będzie bardziej opłacalne niż na przykład wyemitowanie krótkiego filmu promocyjnego w telewizji. Reklama zewnętrzna ma jedną cenę. Poza tym płacimy raz i nasza reklama działa przez 24/7. Reklama outdoorowa zazwyczaj znajduje się w jednym miejscu kilka miesięcy. W tym czasie osoby, które chodzą lub dojeżdżają do pracy tą samą drogą, codziennie widzą reklamę. A czasem nawet kilka razy dziennie! Trudno nie pamiętać, a tym bardziej nie zauważyć tego, co jest reklamowane, jeżeli widzimy to kilkadziesiąt razy. Reklamę zewnętrzną trzeba zatem zainstalować w miejscu, w którym docelowi odbiorcy mogą spędzać swój czas. Termin reklama outdoorowa jest bardzo szeroki, dlatego jeżeli planujemy dużą kampanię reklamową, możemy skorzystać z kilku rozwiązań jednocześnie. Dla przykładu można rozmieścić kilkanaście banerów po mieście, udekorować lokalizację swojej firmy reklamą na dachu lub ścianach oraz rozwiesić plakaty. Kiedy jednocześnie używamy różnych rodzajów reklamy zewnętrznej, odbiorcy zaczynają nieświadomie dostrzegać markę i ją rozpoznawać. Następnie pozostaje mu jedynie zostać klientem.

Reakcja na reklamę zewnętrzną

Reklamy zewnętrzne pozwalają nam na dotarcie do dużych grup ludzi. Potencjalny klienci nie muszą szukać informacji o firmie w internecie. Wystarczy, że przejdą się po mieście. Inne rodzaje reklamy – reklama w internecie, spoty telewizyjne, reklamy prasowe – wymagają działań potencjalnych klientów (np. zakup i przeczytanie gazety). Reklamy outdoorowe nie powodują irytacji w potencjalnych klientach, natomiast reklamy przerywające film lecący w telewizji oraz reklamy wyskakujące w okienku na stronie internetowej, już tak. Jeżeli treść i grafika znajdujące się na banerze, są atrakcyjne i zawierają treść najwyższej jakości, reklamy mogą stać się ozdobą miasta. Produkcją takich materiałów może zająć się drukarnia Warszawa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here